רבבות מטיילים ביהודה שומרון בסוכות בחול המועד

הגדל

עשרות אלפי מטיילים גדשו והציפו במהלך חול המועד סוכות את אתרי התיירות השונים ביהודה ושומרון. מנהלי האתרים דיווחו כי כמות שיא של מבקרים הגיעה למקומות השונים, כמות שלדבריהם, לא נראתה באתרים אילו מאז פרוץ הלחימה מול הפלסטינים בשנת 2000. בנוסף, מאות מטיילים נרשמו לטיולים המאורגנים של בתי ספר שדה בכפר עציון, סוסיא, עפרה ובמדרשת חלקת השדה באלון מורה. כמו כן הופעלו מוקדי מידע והרשמה לסיורים ברחבי בנימין, שומרון, גוש עציון, הר חברון, ובקעת הירדן. המוקד הטלפוני פעל משעה 7:00 עד 19:00 וקלט אלפי שיחות ביום. בחג עצמו הוקמו דוכני מידע בצמתים המרכזיים ובהם: בצומת שילת, בפסגת זאב, מעלה אדומים ובכביש חוצה שומרון.

הביקוש לסיורים היה גבוה מאוד  וכל הסיורים שהוצעו למבקרים היו מלאים עד אפס מקום. אלפי מבקרים סיירו בנחל מכמש, ואדי קלט, ואדי מז'ור טיולי מעיינות במערב בנימין, נחל ראשש, סוכות שומרונים, שמורת הר כביר, ואדי נחל קנה, בחוות החקלאיות בגבעות השומרון, בעין פרת, בואדי קלט ובמעיינות השונים באזור גוש עציון.    

אלפי המטיילים שגדשו את האתר היהודי הקדום בסוסיא במהלך ימי חול המועד, נהנו משחקני תיאטרון רחוב שדימו את החיים בסוסיא לפני כ-1400 שנה,  מהמיצג האור-קולי, ההדרכה במערות המגורים ובבית הכנסת העתיק. לצד המיצג, נחשפו המבקרים לשלל חוויות כגון: מנהרות זחילה לילדים, מערות מגורים, עמדות צילום ותלבושות, עבודות חימר וקדרות, יצירת פסיפסים ועוד.

מבקרים רבים הגיעו לתל שילה, העיר המקראית שהתעוררה לחיים, ולמדו על סגנון החיים בתקופה המקראית. האתר, שהוכן והוכשר לקליטת המטיילים הרבים, הציע למבקרים שלל פעילויות ואירועים כגון: רחוב מקראי, שחקני רחוב, קדרות, דריכת ענבים, סדנאות עור, בעלי מלאכה, הכנת קטורת ארון הברית ועוד..

כ-10,000 איש פקדו את אירועי פסטיבל "על הנחל"  בעין קלט שכללו סיורים בנחל, מסלול רגלי עם שחקנים והצגות לאורך הנחל ובתוך המים, פעילות אתגרית הופעות ועוד.

במועצות האזוריות שומרון בנימין הר חברון וגוש עציון ובמנהלת ההסברה של יהודה ושומרון הביע הביעו שביעות רצון רבה מכמות המטיילים הרבה שגדשה את האזור בחגים.  במקביל התקיימה פעילות בשיתוף ארגון "מרימים את הדגל" שבה הוקמו "סוכות התנ"ך" בכעשרים ערים ברחבי הארץ ובהן זכו עשרות צעירים ומבוגרים לפעילויות שונות ברוח חג הסוכות וסיפורי תנ"ך שהתרחשו ביהודה ושומרון.

את האירועים ליווה הקמפיין החדש של מועצת יש"ע ומנהלת ההסברה – "יהודה ושומרון, הסיפור של כל יהודי" בתשדירי רדיו, במודעות על אוטובוסים, בבאנרים באינטרנט לכל אורך החג שקראו לציבור להגיע ולבקר.

ראש מנהלת ההסברה - יקיר שגב אמר ליש"ע שלנו: "אין ספק שבחול המועד האחרון, עוצמת הקמפיין הורגשה. עשרות אלפי אנשים נענו לקריאתנו והגיעו לבקר, עם ישראל מצביע ברגליים ומטייל להנאתו באתרים היסטוריים ביהודה ושומרון. מנהלת ההסברה תמשיך בפעילויותיה על מנת למשוך מטיילים ולייצר עוגנים תיירותיים ביהודה ושומרון".

 

 

עבור לתוכן העמוד